Článek
Správa státních hmotných rezerv, která chtěla trať zachovat jako rezervní pro přepravu pohonných hmot z Kostelce u Heřmanova Městce, už na svém požadavku netrvá. „Trať jako taková může být zrušena a nahrazena cyklostezkou, nicméně její koridor musí být zachován. Všechna nová křížení musí být mimoúrovňová, tedy i stezka a plánovaný obchvat Chrudimi,“ prohlásil místostarosta Chrudimi Pavel Štěpánek (Piráti).
Podle něj by cyklostezku mohla vybudovat Správa železnic. Pro město je prioritou obchvat, a proto byla do memoranda doplněna věta, aby zamýšlená cyklostezka nenarušila jeho vybudování," dodal starosta Chrudimi František Pilný (ANO).
Na myšlence využití tělesa trati pro cyklisty se shodly kromě Chrudimi a Heřmanova Městce i obce Bylany, Rozhovice a Klešice. Vytvořily společné memorandum adresované Správě železnic, trať podle nich také omezuje rozvoj území.
Ředitelství silnic a dálnic před časem zvažovalo, zda by trať nebylo možné zrušit, neboť komplikuje trasu severozápadního plánovaného obchvatu Chrudimi směrem na Čáslav. S tím však nesouhlasila armáda a Správa státních hmotných rezerv. Nakonec se ukázalo, že stačí zachovat těleso trati, na něž by bylo možné rychle v případě potřeby znovu položit koleje. Do areálu v Kostelci ostatně vede i železniční trať z Přelouče.