Článek
Únikem dat bylo podle společnosti poškozeno 380 000 lidí, kteří si prostřednictvím její internetové stránky či mobilní aplikace rezervovali letenky v období od 21. srpna do 5. září, píše list The Guardian. Aerolinky vyzvaly zákazníky, kteří by mohli být únikem poškozeni, aby kontaktovali své banky a řídili se jejich pokyny.
Firma už o incidentu podala informace policii a příslušným úřadům. Narušení bezpečnosti již podle firmy bylo vyřešeno a její internetové stránky nyní fungují normálně. „Velice litujeme narušení, které tato kriminální činnost způsobila. Bereme ochranu údajů zákazníků velmi vážně,“ uvedl generální ředitel aerolinek Alex Cruz.
Krádež zákaznických údajů z platebních karet aerolinky oznámily ve čtvrtek večer. „V okamžiku, kdy jsme zjistili, že byla zcizena klientská data, jsme s našimi zákazníky zahájili komunikaci, to byla priorita,“ řekl Cruz. Všichni klienti, kteří utrpí finanční ztrátu budou podle něj odškodněni.
Reakce zákazníků na sociálních sítích ale pozitivní nejsou. Jeden z nich například uvedl, že let si rezervoval 27. srpna, ale nikdo ho nekontaktoval. „Je hrozné, že se o tom musím dozvědět z tisku a z Twitteru,“ napsal.
Společnost může být pokutována ze strany britského úřadu pro ochranu osobních údajů ICO, který se záležitostí zabývá.
Krádež dat není v poslední době jediným problémem, s kterým se British Airways potýkají. Kvůli problémům s počítačovým systémem firma musela v červenci rušit desítky letů, v červnu zase zrušila dvěma tisícům zákazníků letenku, protože ji kvůli chybě firmy koupili moc levně.