Článek
Jedním takovým, který má obsah hodně oblíbený u dětí, tedy herní videa, je třeba youtuber Pedro. Sledováním jeho videí všichni diváci dohromady loni strávili neuvěřitných 721 let. „Moji dětští sledovatelé mi často tykají, ale mně to přijde v pohodě, protože ve chvíli, kdy jsem na YouTube, tak jsem Pedro, nejsem táta od rodiny, nejsem Petr a přijde mi to v klidu,” říká Pedro.
Fanoušci mají ke svým oblíbencům na Youtube blíž než k celebritám, většinou s nimi youtubeři normálně komunikují. „Já to jako problém nevnímám, youtubeři jako takoví, internet jako takový, ale tam je důležité, jak se s tím zachází, s jakým účelem a jakým záměrem se tyto virtuální hry nebo média nebo cokoliv využívá,” vysvětluje dětská psycholožka Kamila Horská.
Podle Kamily Horské jde hodně o přístup rodiny. Rodiče by měli vědět, co youtubeři pro děti představují, ptát se dětí, vytvořit doma bezpečné prostředí.
Youtuber Pedro s nikým svůj obsah nekonzultuje - je sám otec, tak ví, co chce svým sledovatelům sdělit. Youtubeři ale dokážou hlavně děti hodně ovlivnit. Aby neutíkaly do virtuálního světa většinu dne, je třeba jim podle psycholožky ukázat, že i reálný svět stojí za to. „Virtuální svět jako inspirace je fajn, ale reálný je také krásný, když si to zažijí na vlastní kůži. Výstavy, koncerty, jakékoliv sportovní akce, ideálně s rodiči, tak to je podle mě to nejhodnotnější, co můžou rodiče dětem dát,” dodává Kamila Horská.