Hlavní obsah

Yahoo mění majitele. Verizon prodává známé mediální značky výrazně pod cenou

Verizon Media se po dokončení transakce přejmenuje na Yahoo!.

Yahoo! mění majitele. Společnost Verizon prodává svou mediální divizi, do které patří značky spojené s firmami Yahoo! a AOL. V divizi, která se přejmenuje čistě na Yahoo!, si Verizon ponechá desetinu.

Článek

Americká telekomunikační společnost Verizon Communications prodá investičnímu fondu Apollo Global Management za pět miliard dolarů (107,1 miliardy Kč) divizi Verizon Media, která zahrnuje značky získané akvizicí internetových firem AOL a Yahoo!.

Verizon v pondělí oznámil, že po dokončení transakce se divize přejmenuje na Yahoo! a Verizon si v ní ponechá desetiprocentní podíl. Transakce by měla být dokončena ve druhé polovině letošního roku.

Mediální divize Verizonu zahrnuje značky jako TechCrunch, Yahoo Finance, Engadget, Makers, Ryot a Flurry. Tržby divize v prvním čtvrtletí činily 1,9 miliardy USD.

Verizon tento majetek prodává za mnohem nižší cenu, než ho před několika lety koupil. Za AOL v roce 2015 zaplatil 4,4 miliardy USD a firmu Yahoo! v roce 2017 získal za 4,5 miliardy USD. Nepodařilo se mu však zvýšit jejich růst a v roce 2018 zaúčtoval odpisy hodnoty majetku mediální divize v objemu 4,6 miliardy USD. K neúspěchu divize přispělo i to, že trh s digitální reklamou ovládli větší hráči, jako je Facebook a Google.

Prodejem mediální divize Verizon naznačuje, že už nemá zájem o média, na rozdíl od konkurentů. Například společnost AT&T se snaží ze své mediální divize WarnerMedia učinit konkurenta firem Netflix a Disney na trhu streamovacích služeb, i když po akvizici médií bojuje s vysokým dluhem. Také poskytovatel internetových služeb Comcast je v médiích stále aktivní se značkou NBC Universal.

V poslední době přibývalo informací, že Verizon se chce svých mediálních aktivit zbavit a místo toho se zaměřit na mobilní sítě a poskytování internetu. Loni prodal agregátor zpráv HuffPost firmě BuzzFedd a nedávno prodal nebo uzavřel další mediální aktiva, jako je Tumblr a Yahoo Answers, uvedl zpravodajský server CNBC.

Doporučované