Hlavní obsah

Využíváte osiřelé děti, zlobí se lidé na řetězec McDonald's

Kritici nové reklamy na McDonald's donutili řetězec k omluvě.

Řetězec rychlého občerstvení McDonald's chtěl ukázat, že v životech svých zákazníků hraje roli i v době těžkých životních situací. Za motiv polosirotka s burgerem v puse ale schytal vlnu kritiky.

Článek

Nejnovější reklama amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald’s pobouřila veřejnost. Podle kritiků v ní firma využívá osiřelé děti. Po jejím pátečním vypuštění se strhla vlna negativních reakcí nejen na sociálních sítích a McDonald’s se musel omluvit.

V reklamě vystupuje mladý chlapec, kterému zemřel otec. Chlapec se marně snaží najít něco, co měl se svým otcem společného. Když mu jej ale matka popisuje, se smutkem v očích zjišťuje, že se svému tátovi vůbec nepodobá. Jeho oči se rozzáří až ve chvíli, kdy si s matkou objedná jídlo v McDonald’s. Matka synovi totiž sdělí, že otec měl nejradši stejný sendvič jako on.

Lidé si stěžovali, že spot uráží osiřelé děti. Reklama pohoršila zejména ty, kdo sami přišli o rodiče.

Nová reklama McDonald’s, která cynicky využívá příběh mrtvého otce, je neuvěřitelně mizerná. Kdo potřebuje dva rodiče, když může mít McNuggety?

Mluvčí řetězce ve své omluvě uvedl, že firma neměla v úmyslu, aby reklama takto vyzněla. Prý jen chtěla ukázat roli, kterou hraje McDonald's v životech zákazníků, a to jak v dobrých, tak i zlých časech. Reklamu ale zatím firma stáhnout nehodlá.

Související témata:

Doporučované