Článek
Nejnovější reklama amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald’s pobouřila veřejnost. Podle kritiků v ní firma využívá osiřelé děti. Po jejím pátečním vypuštění se strhla vlna negativních reakcí nejen na sociálních sítích a McDonald’s se musel omluvit.
V reklamě vystupuje mladý chlapec, kterému zemřel otec. Chlapec se marně snaží najít něco, co měl se svým otcem společného. Když mu jej ale matka popisuje, se smutkem v očích zjišťuje, že se svému tátovi vůbec nepodobá. Jeho oči se rozzáří až ve chvíli, kdy si s matkou objedná jídlo v McDonald’s. Matka synovi totiž sdělí, že otec měl nejradši stejný sendvič jako on.
Lidé si stěžovali, že spot uráží osiřelé děti. Reklama pohoršila zejména ty, kdo sami přišli o rodiče.
New #McDonalds advert, cynically using the story of a kid's dead dad is trashy beyond belief. Who needs 2 parents when you have McNuggets?
— Tony Richman (@TonyLRichman) May 12, 2017
Nová reklama McDonald’s, která cynicky využívá příběh mrtvého otce, je neuvěřitelně mizerná. Kdo potřebuje dva rodiče, když může mít McNuggety?
Mluvčí řetězce ve své omluvě uvedl, že firma neměla v úmyslu, aby reklama takto vyzněla. Prý jen chtěla ukázat roli, kterou hraje McDonald's v životech zákazníků, a to jak v dobrých, tak i zlých časech. Reklamu ale zatím firma stáhnout nehodlá.