Článek
„Jakoukoliv osobu, která vstoupí do našich prostor, včetně patií, samotných kaváren nebo toalet, považujeme bez ohledu na to, zda si něco koupí, za zákazníka,“ stojí v oficiálním dopise, který vedení společnosti rozšířilo mezi zaměstnance.
O tom, zda můžou „neplatící návštěvníci“ použít toalety nebo posedět v prostorech kavárny, doteď rozhodovali zaměstnanci Starbucksu či brigádníci. Jak píše server The Guradian, společnost teď slibuje, že se nová firemní pravidla budou vztahovat na všech 8 tisíc amerických kaváren a zároveň poslouží jako návod pro pobočky Starbucksu po celém světě.
Americký řetězec tímto krokem reaguje na dubnový incident ve filadelfské pobočce, odkud byli dva muži vyvedeni v poutech. Dva mladí muži černé pleti chtěli navštívit toalety, obsluha jim to však zamítla s tím, že nic nekoupili. Poté, co se dál zdržovali v prostorech kavárny, na ně zaměstnanci Starbucksu zavolali policii, která je na několik hodin zadržela.
Spor byl vyřešen mimosoudně, Starbucks oběma mužům zaplatil symbolický jeden dolar a zároveň přislíbil dotaci 200 tisíc dolarů na podporu mladých podnikatelů.
Vedení společnosti zároveň oznámilo, že 29. května zavře všechny americké pobočky. Ty mají dohromady přes 170 tisíc zaměstnanců, kteří v tomto dni povinně absolvují školení o rasismu.