Článek
Základem je 11stupňový ležák. Tvoří desetinu lahvičky. Tradiční české pivo kupuje výrobce kosmetiky celou dobu od domácího producenta – ten ho vaří podle původních receptur našich babiček, 100 let starých. „Vytočíme piva jako hospoda, 6 až 10 sudů týdně, všichni nám naši práci závidějí,“ usmívá se výrobní ředitel podniku Štěpán Tůma.
Všechny ingredience se musí nejdřív pořádně smíchat – cesta k lahvičce šamponu tak trvá až čtyři dny.
Další, na čem v pražských Čakovicích v budově bývalého cukrovaru výroba stojí, jsou byliny. A opět – většinou z tuzemska. Jen levandule nestačí, tak ji přivážejí z Francie. Například jedna hrst levandule vystačí na 1 000 lahviček kosmetiky.
„Z každé várky všeho, co se tady vyrobí, se odebírá vzorek. Sledujeme pH, sledujeme obsah mikrobů – pokud by tam bylo něčeho moc, co nechceme, nemůžeme to pustit dál do výroby a expedice,“ popisuje postup Tereza Růžičková, asistentka vývoje.
Kreativní ředitelka Manufaktury Barbora Čechová byla dalším hostem pořadu Ženský byznys Petry Krmelové. Byznys vysíláme každý den ve 14:00, v 18:15 a ve 22:30.
Na detaily z výroby nejen pivního šamponu se podívejte ve videu.