Článek
Pražští záchranáři museli od začátku února vyjíždět už k deseti dopravním nehodám, které se staly v pražských tunelech, píše TSK. Za nehody a následné zácpy v celém městě může přitom hlavně nepozornost řidičů a nedodržování základních silničních pravidel, varují dopravní experti.
„Jízda konstantní rychlostí v jednom směru mnohé svádí k podcenění situace a nevěnují se tak řízení v potřebné míře. Přitom právě v tunelu, kde není prostor pro chybu ani její nápravu, je třeba maximální pozornost a předvídavost,“ řekla Olga Boučková z oddělení BESIP TSK a. s..
V tunelu by se neměli řidiči zastavovat, couvat, otáčet se nebo dělat prudké a nepředvídatelné pohyby. Kvůli omezenému prostoru je nutné, aby řidiči dodržovali zásady bezpečné jízdy důsledněji než jinde. Mezi to patří i jízda maximální povolenou rychlostí, kterou je v tunelech 70 km/h a v případě hustého provozu 50 km/h. Touto rychlostí by měli jet všichni řidiči, tak aby nedošlo ke zbytečným nehodám. Důležité je i dodržování správných rozestupů, které se pohybují v rozmezí 40 až 60 metrů.
Řidiči podle TSK také podceňují používání blinkrů a řádné přejíždění z jednotlivých pruhů. To vede k řadě dopravních nehod pouze proto, že okolní auta nemají kam uniknout. Chyba při řízení v tunelu se navíc hned zněkolikanásobí.
Dopravním nehodám v tunelu je možné se vyhnout také sledováním světelné komunikace nebo včasným zařazením do jízdního pruhu.