Článek
Průzkumu asociace se zúčastnilo 416 subjektů z oblastí jako jsou výstavnictví, poskytování cateringových a dalších služeb.
„Situace je vážná, vnímáme pozitivně plánovaná opatření státu, více než pětina respondentů zvažuje, že využije některé z vyhlášených či plánovaných pomocných opatření od státu. Zároveň čtvrtina respondentů však pomoc od státu ve formě půjčky nevyužije,“ uvedl Jan Kubinec, předseda asociace.
Asociace už dříve vydala prohlášení, co nyní podnikatelé a OSVČ potřebují. „Naše požadavky jsou stále platné. Museli jsme sáhnout už i k opatřením, která mají přímý dopad na snížení mezd. To se dotklo více jak pěti tisíc osob,“ řekl Kubinec.
Pro udržení pracovních míst po skončení krizové situace asociace žádá odložení plateb DPH s okamžitou platností na dobu nejméně tří měsíců po skončení krizových opatření a okamžité osvobození od odvodů na sociální a zdravotní pojištění hrazené zaměstnavatelem.
Miliarda pryč
Celkové očekávané škody v rámci eventového sektoru a souvisejících služeb předpokládají účastníci ankety ve výši přes miliardu korun. Zároveň z ankety vyplynulo, že více než třetina agentur přišla o více než 80 procent zakázek, a z toho 115 podnikatelských subjektů přišlo dokonce o zakázky v plné výši.
Česká eventová asociace vznikla v roce 2017 a je dobrovolným zájmovým spolkem právnických a fyzických osob v oblasti event marketingu a sales promotion v ČR. Asociace se podílí na nastavování profesních evropských standardů v oblasti event marketingu.
V současné době sdružuje 24 agentur, které reprezentují největší a nejvýznamnější představitele oboru. Celkový obrat členských agentur za rok 2019 činil přes čtyři miliardy korun.