Hlavní obsah

Výsledková sezóna pokračuje. Největšímu pivovaru světa se dařilo

Rozhovor o výsledkové sezóně s Vladimírem Vávrou, hlavním makléřem WOOD & Company.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

Hrubý provozní zisk největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev ve druhém čtvrtletí vzrostl na srovnatelném základě o 9,4 procenta na 5,86 miliardy USD. Výsledky firmy překonaly očekávání díky největšímu růstu objemu prodeje piva za pět let. Vyplývá to z dnešního prohlášení společnosti.

Článek

Analytici dotazovaní agenturou Refinitiv čekali v průměru zisk jen 5,73 miliardy USD. Objem prodeje piva se zvýšil meziročně o 2,1 procenta. Příjmy na srovnatelném základě stouply o 5,2 procenta na 13,96 miliardy USD. Kromě vyššího objemu prodeje k tomu přispěl i zájem o dražší piva a zvýšení cen.

Společnost dodala, že na mnoha trzích také těžila z pozdějšího termínu Velikonoc v letošním roce. Loni ale výsledky podpořilo mistrovství světa ve fotbale, tento pozitivní přínos se letos vytratil. Růst také zbrzdily vysoké ceny komodit a nepříznivý vývoj směnných kurzů, který by se měl zmírnit až v posledním čtvrtletí letošního roku. Skupina je vysoce napojená na rozvíjející se trhy, jejichž měny jsou velmi nestabilní.

Silný růst příjmů a zisku čeká firma i za celý letošní rok. Zvýšení příjmů na hektolitr má být vyšší než inflace, napsala agentura Reuters.

Firma se nyní snaží prodat část majetku, aby snížila obrovský dluh. Tento měsíc zrušila sice plány na nabídku menšinového podílu asijské divize na akciové burze, oznámila však prodej australských aktivit japonské Asahi.

Společnost prodá na světě jedno ze čtyř piv. Mezi její značky patří Stella Artois, Corona, Beck's, Hoegaarden, Leffe či americký Budweiser. O používání značky Budweiser nicméně Anheuser-Busch vede již několik let řadu známkoprávních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar.

Doporučované