Hlavní obsah

Výrobce Ramy nebo zmrzliny Magnum se zavázal, že se zbaví poloviny plastů

Společnost Unilever se připojila k dalším světovým gigantům, kteří množství plastu omezují.Video: Karolína Štuková, Youtube.com

Společnost Unilever, která vlastní značky jako Rama, Perla, Magnum nebo Dove, v pondělí informovala, že plánuje snížit množství nového plastu, jenž používá, na polovinu. Chtěla by tak oslovit mladší zákazníky.

Článek

Firma během loňského roku vyprodukovala více než 700 000 tun plastu. Do roku 2025 ale plánuje snižovat produkci nového plastu na polovinu. Zbytek by měl už pocházet z recyklovaných zdrojů. Společnost se navíc má zaměřit na další alternativní materiály.

Šéf Unileveru Alan Jope si nicméně myslí, že plast je „skvělý materiál“. Tvrdí, že mnoho jiných materiálů je naopak horších, a říká: „Hysterický přechod na sklo je aktuálně velký trend, ale má ohromný dopad na uhlíkovou stopu.“

V rozhovoru pro BBC Jope uvedl, že společnost, největší britský výrobce potravin, který vlastní také desítky výrobců pro péči o tělo a o domácnost, se snaží zůstat přístupný také pro mladší spotřebitele, již se obávají používání plastů.

200 000 lahví za minutu

Krok Unileveru navazuje na podobná oznámení několika dalších světových společností.

Společnost Procter&Gamble – která vyrábí značky Fairy nebo Lenor – v dubnu 2019 uvedla, že plánuje do roku 2030 snížit množství plastu také na polovinu.

Mezitím se firma Nestlé zavázala, že do roku 2025 vyřadí veškeré nerecyklovatelné plastové obaly. Coca Cola, která průměrně každou minutu vyprodukuje 200 000 lahví, plánuje zase zdvojnásobit množství recyklovatelného materiálu, který dosud používala.

Šéf společnosti Unilever v rozhovoru pro CNN řekl, že odpovědnost za snižování plastů by neměla stát pouze na průmyslu. Vyzval následně Spojené království, aby se zabývalo optimalizací recyklační politiky.

„Pokud by existoval standardizovaný postup ke sběru, třídění a zpracování plastu, domnívám se, že by to umožnilo průmyslu sjednotit systém a usnadnit lidem rozdělení odpadu,“ řekl.

Unilever prodává své výrobky téměř 2,5 miliardy lidí ve více než 190 zemích po celém světě. V průběhu let společnost už zavedla nové způsoby, které by mohly pomoci ke snížení plastů i uhlíkové stopy. Jedním z nich jsou například čisticí prostředky, které si zákazník může doplňovat do vlastních lahví a ušetřit tak další balení produktu. Unilever navíc potvrdila, že změna v plastové politice firmy neovlivní ceny nabízených produktů.

Související témata:

Doporučované