Článek
Dojezd má prý přes 400 kilometrů, stoupavost 25 procent a maximální rychlost i 120 kilometrů za hodinu. To jsou parametry prvního elektrického autobusu od Foxconnu – největšího smluvního výrobce elektroniky na světě, až doteď převážně jen té menší, spotřební, jako jsou smartphony, laptopy či herní konzole.
Směr elektromobilita. Firma kupuje i jiné výrobny
Technologická společnost z Tchaj-wanu se ale už v listopadu 2019 nechala slyšet, že ambice má také v prostředí autoprůmyslu – v jejím případě vcelku jasně u elektroaut. Letos tak už třeba oznámila dohodu o výrobě vozů do zásuvky pro americký start-up Fisker a začátkem tohoto měsíce také koupila montovnu dalšího tamního výrobce elektroaut Lordstown Motors.
Foxconn však překvapil ještě víc, když na svém představovacím veletrhu novinek Hon Hai Tech Day 2021 ukázal dokonce už i vlastní elektromobily. Vedle zmíněného autobusu s označením Model T ukázal i městské SUV pojmenované prostě Model C, které stojí bezmála 35 700 dolarů, tedy v přepočtu asi 785 tisíc korun.
S délkou 4,64 metru a rozvorem 2,86 metru pojme až sedm lidí a na jedno nabití ujede 700 kilometrů. Více z technických detailů uvedla společnost jen zrychlení z nuly na sto za 3,8 sekundy. Na tchajwanský trh by mělo dorazit v roce 2023.
Třetí představený prototyp, sedan s označením Model E, ujede až 750 kilometrů. K tomu byla firma co do specifikací o něco sdílnější, ačkoli třeba zase nezveřejnila cenu. Přezdívaná „luxusní pojízdná kancelář“ má údajně výkon 550 kW, a z nuly na sto tak zrychlí za 2,8 sekundy. Na jeho vývoji se podílela také italská designérská společnost Pininfarina a v příštích letech by ho měla i mimo Tchaj-wan prodávat nejmenovaná automobilka.
Prototypy vyrobil tchajwanský Foxconn s tamní automobilkou Yulon Motor pod společnou značkou v podniku Foxtron.