Článek
„Cíl je vyvinout prototyp nového vozidla pro regionální tratě na principu vlakotramvaje, tedy podvozkového vozidla s hybridním pohonem na zemní plyn,“ uvedl za spolek Karel Jakubů. Doufá, že na první zkušební jízdy by mohla tramvaj vyjet příští rok. Podle něj je do projektu zapojena i fakulta dopravní ČVUT.
Ambicí spolku je, aby tato ekologická vozidla jezdila v budoucnosti po regionálních tratích v Krkonoších. V jeho plánech je také vybudování tramvajové trati mezi vlakovým nádražím v Rokytnici a tamním skiareálem. Jde o šestikilometrový úsek, z toho skoro pět kilometrů by mělo vést po krajské silnici II. třídy. „Rekonstrukce silnice by se řešila formou vestavby tramvajové tratě vyšších parametrů. Projekt už na to máme hotový, to nám studenti v rámci diplomových prací udělali,“ uvedl Jakubů.
Peníze na vybudování tratě by podle něj bylo možné získat z evropského dotačního programu. „Ceny máme staré z roku 2014, tehdy to bylo 590 milionů korun,“ řekl. Realizace projektu je ale zatím nejistá, podle Jakubů sice v minulosti o něm s krajem jednali, ale bez výsledku. Jednání podle něj chtějí obnovit po podzimních parlamentních volbách.
Spolek plánuje také rekonstrukci výtopny na nádraží v Rokytnici, v níž je z prostorových důvodů jen jedna ze získaných tramvají. Zbylé tři stojí zatím venku. „V Ostravě stály také venku. Není to nic neobvyklého, i když jim to samozřejmě nepomůže a doufáme, že nebudou stát venku dlouhodobě. Tím, že rozjíždíme projekt, tak samozřejmě připravujeme do budoucna i kryté stání pro ně,“ dodal Jakubů.