Článek
Česko jde na internetu stále kupředu. Objem dat i obraty se neustále zvětšují. A Česká republika je i rájem e-shopů. Aktuálně jich funguje přes 42 tisíc. Obrat české e-commerce za letošní rok činí necelých 116 miliard korun.
„Zůstat offline je podle mě hloupost. Je to zhruba stejné, jako kdybychom si před pár lety zkusili žít bez elektřiny. Internetové připojení je součástí našich životů, informace jsou dostupné prakticky hned, bránit se tomu být online mi přijde spíše vtipné. Pokud jde ale o závislost na sociálních sítích, to už je jiná věc,“ říká šéfredaktor webového portálu Lupa.cz David Slížek.
Na internetu se dnes dá koupit prakticky všechno, převládají ale oblečení a doplňky. Ty nabízí celkem 17 procent českých e-shopů. Na internetu nakupuje 76,5 % lidí starších 16 let a průměrně na osobu ročně utratí necelých devět tisíc korun. A jaký je hlavní důvod k nákupu online? Až polovina Čechů uvádí, že je to možnost jednoduchého a okamžitého porovnání zboží.
„V elektronickém obchodování vidíme, že se lidé naučili nakupovat na internetu a stejný vzestupný trend je vidět i v b2b prostředí na internetu,“ říká Slížek.
K pevnému internetu je v ČR připojeno „jen“ 80 % domácností. Jsme pod průměrem EU, který činí 85 %. „Pokrytí internetem je mnohem větší, toto číslo se týká pevného internetu, právě ale internet v mobilu má mnohem více lidí než jen 80 procent,“ doplňuje David Slížek.