Článek
Zavedený britský portál pro vyhledávání letenek a dalších cestovatelských služeb Skyscanner koupí Ctrip.com, největší internetová cestovní kancelář v Číně.
Čínskou firmu vyšla koupě na 1,4 miliard liber, v přepočtu tedy na více než 44 miliard korun.
„Tato dohoda může posílit dlouhodobý růst obou společností,“ je přesvědčený James Ťien-čang Liang, spoluzakladatel a výkonný předseda Ctripu.
Ctrip, který vznikl v roce 1999, se stal loni největším poskytovatelem cestovatelských služeb v Číně, když se sloučil s podobnou společností Qunar. Nabízí široké cestovatelské služby zahrnující v prvé řadě rezervace letenek nebo ubytování v hotelích. Od spolupráce s britskou společností si slibuje upevnění své pozice na globální scéně. „Skyscanneru poskytneme naše zkušenosti, technologie a schopnosti,“ říká Liang.
Činnost Skyscanneru se nezmění
Výhody obchodu vidí také Skyscanner, který funguje od roku 2003, v současnosti nabízí své služby ve více než 30 jazycích a může se pochlubit 60 miliony uživateli měsíčně.
Podle Garetha Williamse, výkonného ředitele a jednoho ze zakladatelů, pomůže spolupráce přiblížit firmu k vytyčenému cíli, kterým je nabídnout lidem po celém světě co možná nejjednodušší možnost vyhledat a naplánovat si svou cestu. Skyscanner přitom nečeká nějakou výraznou změnu v činnosti. I nadále by měl sídlit v Edinburghu a fungovat nezávisle se stejným managementem.
„Jak Ctrip, tak Skyscanner sdílejí obvyklý názor, že organizace jakékoliv cesty je běh na delší trať. K úspěšné realizaci jsou potřeba silné technologie a přístup k nim,“ prozrazuje Williams.
Na přechod pod čínský Ctrip se však objevují i negativní ohlasy. V Británii totiž ekonomičtí odborníci často upozorňují na problém místních firem, které sice rostou, ale zároveň přecházejí pod křídla velkých nadnárodních společností.