Hlavní obsah

VW a Chevrolet už letos předjedou Teslu. Díky levným elektromobilům

Foto: Smart Prague

Automobilky dělají elektromobily cenově dostupnější. Ilustrační fotografie.

Další automobilky chtějí dohonit Teslu. Volkswagen a General Motors pošlou do prodeje elektromobily za nižší cenu. Budou o dva tisíce dolarů levnější než Tesla Model 3.

Článek

O čem se dříve jen mluvilo, se začíná stávat realitou. Automobilky konečně přicházejí s cenově dostupnějšími auty na elektřinu, která si nemusí dovolit jen bohatší lidé.

Volkswagen a Chevrolet začaly nabízet nová kompaktní SUV na elektrický pohon, která v základní verzi stojí méně než nejlevnější Tesla Model 3 za 37 000 dolarů (801 000 korun). Cena Volkswagenu ID a Chevroletu Bolt EUV se dostala pod 35 000 dolarů (750 000 korun). To je podle serveru CNN méně než průměr.

Obě automobilky doufají, že díky tomu v celkovém prodeji elektromobilů dohoní Teslu a možná ji dokonce předběhnou. Koncern General Motors, jehož součástí je i Chevrolet, doufá, že do roku 2035 bude prodávat pouze elektromobily. Bolt EUV je jeho prvním krokem. VW uvedl na trh novou řadu elektromobilů ID v loňském roce.

Trhu s elektromobily ve Spojených státech dosud dominovala Tesla, ale analytici si myslí, že je nyní její pozice ohrožená. Nová elektrická SUV od VW a Chevroletu představují pro oba výrobce šanci otestovat postavení Tesly na trhu.

Společnost General Motors v průběhu let prodala tolik elektromobilů, že už nemá nárok na daňové úlevy pro elektromobily, což platí i pro Teslu. Model Bolt EUV půjde do prodeje letos v létě, větší ID.4 od VW by však mělo být k dispozici už na konci tohoto měsíce. Oba vozy slibují dojezd kolem 400 kilometrů na jedno nabití.

Tesla však také chystá levnější elektromobil, jehož cenovka by měla startovat ještě níže než ta na VW ID a novém Chevroletu. Do tří let plánuje předvést vůz na elektřinu za 25 000 dolarů (541 000 korun).

Podle šéfa Tesly Elona Muska lidé méně kupují elektromobily především kvůli jejich ceně. Na ní se podepisují vysoké výrobní náklady především na výrobu baterií, což by chtěl Musk změnit a snížit je na 56 procent.

Doporučované