Článek
Všude to jde dobře, jen Čína stahuje automobilku Škoda Auto do záporných čísel, pokud jde o bilanci prodeje.
Škoda Auto prodala za první tři čtvrtletí roku o 2,7 procenta nových vozů méně než před rokem. Největší tuzemská automobilka přisuzuje pokles prodeje právě hlavně uvadajícímu trhu v Číně.
Mladoboleslavská firma patřící do koncernu VW dodala zákazníkům na celém světě 913 700 vozů. Za „výrazný růst“ označila prodej aut ve východní Evropě (+10,6 %), v západní Evropě (+6,8 %) a v Rusku (+7,0 %).
Největší poptávka je po SUV modelech, ale nejprodávanějším modelem je letos tradičně Octavia, kterých firma od začátku roku zákazníkům dodala 268.900, meziročně o 9,6 procenta méně. Na druhém místě je Fabia s 139.500 kusy, což představuje meziroční pokles o šest procent.
Největší pokles mezi modely hlásí Superb, kterých firma za prvních devět měsíců roku dodala 77.100, meziročně o čtvrtinu méně. Prodeje rostou u modelů SUV, Karoq si meziročně polepšil o 39,1 procenta a Kodiaq o 9,7 procenta.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.