Článek
Sdělila dnes ČTK v tiskové zprávě mluvčí radnice Jana Raszková.
„Město společně se Správou železnic, Ředitelstvím silnic Zlínského kraje a dalšími zainteresovanými organizacemi řeší v části přednádražního prostoru především přesun autobusového nádraží, narovnání Nádražní ulice či stavbu okružní křižovatky u polikliniky. Pracovní schůzky jsou každý týden a koordinují se na nich v této chvíli například etapy a provázanost stavebních prací v návaznosti na samotnou přestavbu železniční stanice,“ uvedl starosta Vsetína Jiří Růžička (KDU-ČSL).
Přestavba vlakového nádraží by měla začít letos v září, skončit má v roce 2024. Současnou výpravní budovu čeká demolice, nahradí ji dopravní terminál, který spojí železniční dopravu s autobusovou a silniční dopravou. Autobusové nádraží se přesune do těsného sousedství dopravního terminálu, bude tam také pětipatrový parkovací dům s kapacitou 300 stání. Vjezd i výjezd z něj povede po nové komunikaci, která se napojí na Nádražní ulici v místě nové okružní křižovatky u polikliniky.
Jedná se také o přeměně prostoru za nádražím, který má být s dopravním terminálem, nástupišti i podzemním parkovištěm ve Smetanově obchodní galerii propojen podchodem pod kolejištěm. V areálu bývalé pily Delta město chystá stavbu záchytného parkoviště. Soukromý investor připravuje v jeho sousedství bytovou a komerční výstavbu.
„Areál bývalé Delty bude propojen se silnicí I/69, tedy výpadovkou na Zlín, komunikací a novým mostem, který vybuduje Správa železnic. Sníží se tím dopravní zatížení ulice Na Dolansku. V sousedství polyfunkční budovy Kotovo se tato nová komunikace napojí na silnici I/69 prostřednictvím okružní křižovatky. Ta je součástí stavby zvané Rampa Mostecká, jejímž investorem je Ředitelství silnic a dálnic České republiky,“ uvedl Růžička.
Město připravuje své investiční záměry navazující na přestavbu nádraží. „Na výkupy pozemků kolem nádraží je vyčleněno přes 18 milionů korun a dalších 12 milionů na přípravu projektové dokumentace rekonstrukce prostoru u nádraží,“ uvedl Růžička.