Článek
Od Nového roku by se ve Vsetíně měl zvýšit počet autobusových spojů. „Pojedou v takzvaném taktovém režimu, tedy v pravidelných intervalech. Na nejužívanějších linkách v pracovních dnech například každých patnáct minut během špičky a každou půlhodinu mimo ni. Na méně vytížených linkách by měly autobusy jezdit v pracovní dny každou hodinu,“ uvedl starosta Jiří Růžička (KDU-ČSL).
Změní se také organizace linek. „Všechny budou protínat dva přestupní uzly, kterými jsou Dolní náměstí a autobusové nádraží. Cestujícím tak usnadníme přestupy mezi jednotlivými linkami. Čekací doba v těchto uzlech by se měla pohybovat v rozmezí pěti až deseti minut. V důsledku uvedeného zavádíme přestupní jízdné s třicetiminutovou platností,“ uvedl starosta. Linky budou také přečíslovány, bude se aktualizovat název 28 zastávek.
„Všechny změny v MHD připravujeme s cílem, aby lidé při přepravě na území Vsetína preferovali hromadnou dopravu před osobní automobilovou, a snížila se tak dopravní zátěž zejména v centru města,“ uvedl Růžička.
Návrh jízdních řádů je na webových stránkách města. Lidé k němu mohou posílat připomínky na e-mail: jana.halasova@mestovsetin.cz nebo poštou. „Rádi bychom k návrhu jízdních řádů uspořádali také veřejné projednání. Uskuteční se ale jen v případě, že to koronavirová situace dovolí. O případném termínu konání budeme operativně a včas informovat,“ uvedl starosta.
Od ledna bude také jezdit na všech linkách 14 nových nízkopodlažních autobusů. „Díky pohonu na stlačený zemní plyn bude jejich provoz ekologičtější,“ řekl Růžička. Cena jízdného se měnit nebude, základní cena jízdenky je 12 korun. „Ačkoliv počítáme s navýšením počtu najetých kilometrů ze současných 630 tisíc ročně na zhruba 800 tisíc tedy o 27 procent, mělo by město doplácet na provoz MHD díky jeho zefektivnění jen zhruba o 16 procent více. Ze současných 15,5 milionu korun ročně očekáváme nárůst na zhruba 18 milionů,“ uvedl starosta.