Článek
Teď lze platit jízdné bankovní kartou, může být rovněž nahraná v mobilu nebo chytrých hodinkách. Terminály to akceptují. Jízdenku jde koupit pomocí SMS a novou Pardubickou kartou, na které má cestující nahranou elektronickou peněženku. „Původní Pardubickou kartou už platit nelze, zbylou hotovost lidem převedeme na novou, nebo cestujícím, kteří si ji nepořídí, vyplatíme peníze v hotovosti,“ řekl ředitel podniku Tomáš Pelikán.
U platby bankovní kartou musí být podle ředitele cestující trpělivější, její načtení vyžaduje delší čas. Komunikace s terminálem trvá déle než s Pardubickou kartou, dodal Pelikán.
Mobilní aplikace SEJF je forma elektronické peněženky, kterou má cestující nahranou v chytrém telefonu. „Těch cestujících, kteří ji využívají, je velmi málo. Od června připravujeme virtuální verzi Pardubické karty do mobilních telefonů pro cestující s časovými jizdenkami,“ řekl Pelikán.
„Cestující to zvládají bravurně, s kartami mají zkušenosti. Starší lidé se ptají, jak s bankovní kartou zacházet. Nezdržuje to, jen kvůli situaci, která panuje, je daleko méně cestujících,“ řekl řidič Petr Lang.
Ve vozech jsou nové informační panely, které informují o odjížďkách, o linkách, na které se dá přestoupit. „Speciálně je to pro návštěvníky z jiných měst, aby věděli, kde se co nachází,“ řekl Pelikán.
Od konce března dopravní podnik vydává nové Pardubické karty, lze si je nechat poslat domů, vyzvednout si je lidé mohou také na pobočce v Pernerově ulici. „S časovou jízdenkou mohou lidé jezdit dál i na starou Pardubickou kartu, mají čas na výměnu do prázdnin,“ řekl Pelikán.
Odbavovací systém mění Pardubice po 16 letech, na náklady přispějí evropské dotace. Dopravní podnik ještě dokončuje ve svém areálu dispečink, který bude například sledovat vozidla on-line. Příští týden začne zkouška celého systému, zkušební provoz skončí v červnu, kdy podnik od dodavatele převezme zakázku.