Článek
Kromě vystavované série je zde k vidění i vítězná fotografie hlavní kategorie Czech Press Photo 2020, také při jejím vzniku hrála zásadní roli světelná atmosféra. Snímky jsou zajímavé i specifickou dobou, ve které vznikly, řekl při dnešním zahájení výstavy Vondrouš.
Portréty cestujících ve stanici metra C vznikaly v měkkém světle zapadajícího slunce prosvítajícího sklem vestibulu. „Nafotil jsem stovky záběrů,“ uvedl Vondrouš s tím, že na výstavu se vešlo 13 fotografií. K vizuální zajímavosti snímků přispěly i různé podoby roušek, které mají lidé na obličejích. Vítězná fotografie Czech Press Photo zachycuje jednoho z účastníků Národního průmyslového summitu procházejícího dezinfekční branou, která byla instalována jako opatření proti šíření koronaviru. Zde sluneční svit v kombinaci s proudící dezinfekcí dotvořil zajímavou světelnou atmosféru.
Kurátorem kladenské výstavy, která potrvá do 29. srpna, je fotograf Jiří Hanke. Podle něj tvoří Vondrouš velice emotivní fotografie. „Dokáže vystihnout to nejpodstatnější, co se děje,“ popsal Hanke s tím, že fotografie mají velkou vypovídající hodnotu.
Rozsáhlou výstavu nazvanou Pandemie bude mít Vondrouš od 16. června v opavské Galerii Eisler. Tvořit ji budou fotografie dokumentující změněný ráz vylidněné Prahy, pracovní nasazení členů integrovaného záchranného systému v první linii i běžný život obyvatel zasažený pandemickou krizí.
V ČTK Vondrouš působí od roku 2005. Absolvoval magisterský program Institutu tvůrčí fotografie při Slezské univerzitě v Opavě, kde nyní pokračuje jako doktorand. Na kontě má řadu prestižních ocenění, mimo jiné v roce 2019 zvítězil v jedné z kategorií soutěže pořádané Mezinárodní asociací sportovních novinářů (AIPS), kde zaujal porotu seriálem snímků z dostihů.
Vondrouš je pardubickým rodákem a fotografování dostihů se věnuje přes 20 let. Za své fotoreportáže z dostihového prostředí získal množství prestižních ocenění včetně World Press Photo. Dostihový spolek, který pořádá závod Velká pardubická, mu odmítl v květnu udělit akreditaci na kvalifikační dostih. Důvodem je to, že se spolku nelíbí Vondroušovy snímky, které ČTK vydala z loňských závodů. Na jednom z nich je zachycen pád žokeje Jana Kratochvíla z koně Sottovento při skoku přes Velký Taxisův příkop.