Článek
Volkswagen, který je na největším automobilovém trhu světa v Číně největším zahraničním výrobcem aut, chce využít zmírnění vlastnických pravidel pro zahraniční automobilky, která loni oznámila čínská vláda.
Zahraniční firmy dříve čínské podniky nesměly ovládat a kontrolu nemohly mít ani nad podniky vlastněnými spolu s čínskými partnery. Peking ale tato omezení v uplynulém roce zrušil pro firmy, které vyrábějí plně elektrická a plug-in hybridní vozidla, a v následujících letech padnou omezení i pro výrobce jiných typů vozů.
Volkswagen teď žádné akcie ve firmě JAC Motors obchodované na šanghajské burze nevlastní, píše Reuters.
Německá automobilka BMW, rival Volkswagenu, se už loni v říjnu dohodla, že nad svým hlavním společným podnikem v Číně získá kontrolu za 3,6 miliardy eur (92 miliard Kč). Plán zvýšit podíl ve své čínské partnerské firmě BAIC Motor má podle Reuters i další německá automobilka Daimler.
Volkswagen loni dodal v pevninské Číně a Hongkongu na trh 4,21 milionu automobilů. V zemi působí už několik desítek let a vedle JAC má společné podniky se státem vlastněnou FAW Group a SAIC Motor.