Článek
V Německu počet registrací nových aut v prvním čtvrtletí mírně stoupl o 0,2 procenta. Ve Španělsku se však propadl o 6,9 procenta a v Itálii o 6,5 procenta. Ve Francii byl prodej nižší o 0,6 procenta a v Británii o 2,4 procenta.
V samotném březnu prodej klesl o 3,9 procenta na 1,72 milionu a nižší byl již sedmý měsíc za sebou. Pokles zaznamenalo všech pět hlavních evropských trhů.
Jedničkou na evropském trhu je skupina Volkswagen, jejíž prodej v prvním čtvrtletí klesl o 2,7 procenta na 959 330 vozů a podíl na trhu se mírně zvýšil na 23,8 procenta. Součástí Volkswagenu je i česká Škoda Auto, jejíž prodej se snížil o 1,7 procenta. Škoda má na trhu EU podíl 4,6 procenta. Nejvýraznější propad zaznamenala automobilka Nissan, a to o 26,9 procenta. Prodej FCA, které patří mimo jiné značky Fiat a Chrysler, se snížil o 10,8 procenta a Fordu o 10,2 procenta.
Prodej aut v EU klesá od září, kdy se v EU mohou prodávat pouze auta, která prošla novou metodikou měření emisí a spotřeby automobilů WLTP a automobilkám se nepodařilo včas získat certifikáty pro všechny modely. Automobilový průmysl také čelí poklesu poptávky, protože ekonomický růst v regionu zpomaluje kvůli slábnoucímu růstu globální ekonomiky, mezinárodním obchodním sporům a nejistotě kolem odchodu Británie z EU.