Článek
Vstup do pražského metra na Karlově náměstí se v pondělí na jeden den promění ve vstup do nové virtuální železniční zastávky. Ta by tu v budoucnu mohla vzniknout, pokud by se podařilo prosadit plán Ropidu, který počítá s tím, že pod centrem Prahy povedou nové tunely pro příměstské vlaky. Cestující by s nimi měli jezdit z centra do okrajových částí Prahy.
Proti tomuto plánu ale existuje alternativní představa, kterou navrhuje železniční expert Emanuel Šíp a zaštiťuje ji Hospodářská komora. Šípův návrh počítá s tím, že by v tunelech pod Prahou místo příměstských vlaků jezdily rychlíky propojené s letištěm a krajskými městy.
Na mapě vidíte zakreslené obě varianty. Modré tratě se týkají příměstských vlaků, červené zobrazují plán Emanuela Šípa.
Reportér Seznamu se přihlásí z místa, kudy by vlaky v budoucnu měly jezdit, a představí oba návrhy.

Mapa zobrazuje 2 varianty vedení železničních tunelů pod Prahou.