Článek
Kvůli byrokracii ve Velké Británii jezdí desítky osobních vlaků bez cestujících. Spoje vyrážejí na koleje třeba jen jednou týdně a v jednom směru - ale vyrážejí.
Jejich formální zrušení podle příslušného zákona by provozující železniční společnosti stálo velké peníze, proces by byl zdlouhavý a právně složitý. Občasné vypravení vlaku jim tedy paradoxně šetří peníze, vysvětluje list The New York Times.
Tyto spoje s nesmyslnými jízdními řády a trasami v Británii nazývají „parlamentní vlaky”. Jeden jezdí třeba po trati zvané Acton to Norholt, která směřuje ze stanice West Ruislip.
Jen šestnáct cestujících za rok
Do 60. let to byla hlavní trať do Birminghamu, postupně ale ztratila na významu, když byly z Londýna na severozápad postaveny jiné tratě. Další vlak duchů vyráží každou neděli na nádraží Teesside Airport. Loni stanicí projelo jen šestnáct lidí.
„Parlamentní vlaky" duchů se nicméně pomalu plní. Podivné jízdní řády vyhledávají vlakoví nadšenci, kteří dokonce provozují specializované internetové stránky se seznamy linek, fotkami a radami, jak vlaky najít a chytit.
To je složitější, než by se mohlo zdát - příjezd těchto spojů je často ohlašován na poslední chvíli a někdy vůbec. Pro dopravce ani obsluhu železničních stanic nemají žádnou prioritu.