Článek
Patnáct let po povodni tisíciletí se v pražském metru můžete svézt soupravou, která tehdy - v srpnu 2002 - zůstala utopená na Florenci, v jedné z nejvíce postižených stanic. Dopravní podnik totiž vlak metra zrekonstruoval a jediné, co tak připomíná tehdejší přírodní pohromu, je nenápadný symbol nad kabinou řidiče: modrá vlnka.
Pod vodou tehdy souprava nezůstala sama. V noci ze 13. na 14. srpna 2002 po skončení večerního provozu metra zaparkovali strojvedoucí na Florenci dva vlaky. Dělali to každý den. Protože je trasa metra B dlouhá, při ranním zahájení provozu vždy vyjíždějí soupravy nejen z konečných, ale také právě z Florence. I tentokrát tu tak byly připraveny na ráno.
Jenže v noci metro v celém centru Prahy zaplavila voda. A pod hladinou zůstaly i dva vlaky.
Zatopením souprav paradoxně nevznikla žádná větší škoda, přestože byly zcela zničené. Šlo totiž ještě o původní vlaky sovětské produkce, které tak jako tak čekala kompletní rekonstrukce. Když je pracovníci metra vytáhli po vyčerpání vody z podzemí, putovaly rovnou do továrny. Byly zmodernizované jako více než devadesát dalších původně sovětských vlaků.