Hlavní obsah

Vlajka, nebo plakát s růžovými prasátky? Pořád jde o reklamu, odmítlo ministerstvo argumenty billboardistů

Zástupci provozovatelů billboardů se svým návrhem na Ministerstvu dopravy neuspěli.Video: Petr Švihel

Svaz zastupující provozovatele billboardů přišel během dne s myšlenkou, že pokud venkovní reklamy přelepí státní vlajkou, přestávají být reklamou a vyhovují tak zákonu. Ministerstvo dopravy s tím nesouhlasí.

Článek

Každý řidič si toho musel při cestě všimnout. Desítky billboardů podél dálnic aktuálně pokrývá vlajka České republiky. Jde o reakci Svazu provozovatelů venkovní reklamy na zákon, který má začít platit od prvního září a zakazuje poutače v blízkosti dálnic.

Právě přelepení reklam za „nekomerční motiv“ podle jejich právního výkladu splňuje zákon. Přestávají tak být reklamním nosičem. S tímto nápadem šel prezident svazu Marek Pavlas na středeční schůzku s ministrem dopravy Danem Ťokem. Dohody se ale nedočkal.

„Jestliže bylo toto zařízení povoleno jako reklamní zařízení, tak jestli na něj dám českou vlajku nebo státní symbol nebo třeba plakát s růžovými prasátky, tak je to pořád reklama, i když to z jejich pohledu nemá reklamní obsah,“ řekl ministr Ťok.

„Pokusil jsem se panu ministrovi vysvětlit, že jsme z našeho pohledu splnili zákon a snažili se jen minimalizovat škody a šetřit prostředky daňových poplatníků,“ reagoval po schůzce Marek Pavlas.

Hned v pátek, prvního září, ale billboardy nezmizí. Pokud je neodstraní samotný provozovatel musí podle ministra proběhnout nutná řízení.

Doporučované