Hlavní obsah

Victoria’s Secret ruší slavnou přehlídku spodního prádla. Důvod překvapí

Podívejte se, jak vypadaly přehlídky spodního prádla Victoria’s Secret.Video: AP

Loni ale sledovanost přehlídky klesla nejníže od jejího vzniku. Pořadatelé ze všech stran museli čelit kritice, že je sexistická, zastaralá a jednotvárná.

Článek

Americký výrobce spodního prádla Victoria’s Secret zrušil svoji každoroční módní přehlídku, informoval server BBC.

Důvod možná překvapí. Stalo se tak kvůli klesající sledovanosti přehlídky, ale výrobce přiznává, že i kvůli kritice, kterou tato show vyvolávala.

Victoria’s Secret patří společnosti L Brands. Ta ve čtvrtek uvedla, že chce změnit svou marketingovou strategii. Chce najít jiné způsoby, jak oslovit zákazníky.

Na známých přehlídkách vystupovaly vždy nejžádanější topmodelky světa. Victoria’s Secret je pořádala od roku 1995. Šlo vždy o významnou událost v módní a zábavní branži.

Miliony lidí každý rok sledovaly často rafinované kreace, které předváděly ženy s dokonalou postavou. Mezi „andílky“ Victoria’s Secret, jak se modelkám společnosti říká, patřila například Karolína Kurková, Gisele Bündchenová, Daniela Peštová nebo Heidi Klumová.

Sexismus, nebo móda?

Loni ale sledovanost přehlídky klesla nejníže od jejího vzniku. Pořadatelé ze všech stran museli čelit kritice, že je „sexistická, zastaralá a jednotvárná“, píše BBC.

Pověst společnosti L Brands pokazila i skutečnost, že její zakladatel, miliardář Les Wexner, patřil mezi přátele finančníka Jeffreyho Epsteina. Ten v srpnu spáchal sebevraždu ve vězení, kde čekal na soudní proces kvůli podezření ze zneužívání mladistvých dívek. Wexner Epsteina zaměstnával jako poradce, v roce 2007 s ním ale přerušil kontakty.

„Nadnárodní společnosti stále více reflektují moderní trendy s důrazem na rovnost pohlaví, lidská práva a ekologii. Uvědomují si, že špatná pověst značky může negativně ovlivnit hospodářské výsledky. Proto kladou stále vyšší požadavky na firemní kulturu,“ komentoval zprávu o zrušené přehlídce Victoria’s Secret hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.

Společnost L Brands ve třetím čtvrtletí zaznamenala čistou ztrátu ve výši 252 milionů dolarů (5,8 miliardy korun), k čemuž přispěl i slabý prodej spodního prádla Victoria’s Secret.

Doporučované