Článek
Musíte lidi zaujmout za každou cenu, musíte je udeřit kladivem do hlavy, tvrdí Havelka. „Vy ale to kladivo musíte najít,“ usmívá se nad nejtěžším úkolem marketérů.
Havelka patří mezi respektované osobnosti svého oboru. Na začátku devadesátých letech založil českou pobočku Leo Burnett, pracoval pro Českou spořitelnu a aktuálně přivedl do Česka kreativní platformu Contagious. Na pražské oborové konferenci Marketing Festival vystupoval v hvězdné sestavě přednášejících jako jediný Čech.
„V té naší kotlině se ale bojíme na kladivo sáhnout,“ vrací se ke svému příměru. Češi jsou podle něj umírnění. Většina lidí v byznysu se lekne v okamžiku, když mají skutečně vystoupit z davu.
„Čím dál tím silněji se ukazuje, že značky začínají být aktivní i v politickém dění,“ tvrdí marketér. Ilustruje to na příběhu amerického zmrzlinářství Ben and Jerry, které přišlo se zmrzlinou nazvanou „Resist“ (odolat pozn. red.) doplněné multikulturním obrázkem. „Je to jasný signál proti Donaldu Trumpovi a jeho následovníků. Najednou už to není o zmrzlině,“ říká Havelka. V Česku podle něj vymezování se v názorech je jednou z posledních možností, jak se dostat do centra pozornosti.