Článek
Slavný závod jedoucí se v letech 1933-1935 z Prahy do Bratislavy již několik let pokračuje v obnovené podobě a letošní ročník zahájený 14. června startem z Opletalovy ulice v 6 hodin ráno se držel historických tradic poměrně přesně.
90 odhodlaných posádek soupeřilo na otevřených silnicích s běžným provozem. Majitelé hrdě reprezentovali slavné české značky Aero, Tatra či Praga, ale v rukou šoférů byla i řada zahraničních vozidel. Burácející výfuky strojů Bugatti, Lagonda nebo MG vyvolávaly rozruch v Čechách, na Moravě i Slovensku.
Závodníci projeli částí trati původní Velké ceny Republiky Československé na Masarykově okruhu. Veteránská auta hlasitě akcelerovala v nejznámějším úseku tehdejší trati, Ostrovačických zatáčkách, Farinově zatáčce a klesáním od Myslivny do prostoru původního depa s boxy. Výměna kola u automobilu byl vložený technický úkol známý každému řidiči letitých vozů.
Zázemí slovenské části se nacházelo v centru Bratislavy na diváky naplněném Hviezdoslavově náměstí. Slovenská páteční etapa byla ve znamení táhlých zatáček slovenského venkova a stoupání do horských průsmyků přes Pezinskou babu. Kompresorové motory Bugatti, s obsahem přes dva litry, hnaly stroje s nevídanou akcelerací vpřed, ale to byla na programu ještě třetí, rozhodující etapa.
Z Bratislavy se v poslední závodní den startovalo opět velmi brzy a v sobotní odpoledne už nadšené, ale vyčerpané posádky vítalo Národní technické muzeum v Praze na Letné. V této etapě měla favorizovaná posádka Bugatti problém s kompresorem, a tak se z absolutního vítězství radoval tým s číslem 77, Bystrik a Elena Berthotyovi na opravdu šaramantní anglické Lagondě V12 Short Salon z roku 1938.