Článek
Radní města schválili finální podobu, na základě které sdružení společností Metroprojekt, Sudop EU, Sudop Praha a ateliér A69 architekti projekt připraví. Oproti původním plánům se mírně proměnila konstrukce střechy terminálu, z projektu zmizela také centrála Správy železnic (SŽ), na kterou byla vypsána zvláštní architektonická soutěž.
Na terminálu má být možné přestupovat mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji. Celý terminál má být zastřešen, do patra nad vlakové nádraží má být přemístěno nynější autobusové stanoviště Na Knížecí. Opravena bude nádražní budova, jejíž centrální část bude součástí terminálu, a přibude čtvrté vlakové nástupiště. Součástí projektu je i stavba P+R parkovacího domu pro 1000 aut.
Projektanty terminálu magistrát vysoutěžil loni v březnu, před zahájením prací na dokumentaci k územnímu rozhodnutí musela podle smlouvy s dodavateli konečnou podobu ještě jednou schválit rada. Podle schváleného dokumentu byla mírně přepracována konstrukce zastřešení terminálu, které by mělo mít kromě konstrukčních změn tmavší barvu. Z urbanistického pohledu je pak podle dokumentu největší změnou vyčlenění nynějšího jižního křídla nádraží, kde bude nové sídlo SŽ a možná i jiných státních firem či institucí.
„Hlavní město Praha se rozhodlo v prostorách stávajícího Terminálu Smíchov instalovat prototyp části zastřešení,“ píše se dále ve schváleném dokumentu. To má sloužit jednak k otestování nových technologií a jednak k tomu, aby se s podobou seznámila veřejnost. Prototyp by se měl na nádraží objevit letos.
Terminál bude mít podle plánů města několik úrovní. Z Nádražní ulice povedou podchody železnice k nástupištím. V druhé úrovni bude samotná stanice, která bude na stejné rovině jako dnes, a nad ní je v plánu terminál pro příměstské a dálkové autobusy. Pod terminálem bude metro. Všechny úrovně a druhy dopravy budou vzájemně propojeny.
Práce město koordinuje se SŽ, která bude mít na starosti zejména rekonstrukci samotné budovy nádraží a železniční stanice včetně opravy nástupišť, vytvoření jednoho nového a opravy podchodů. Vznikne také lávka přes železnici, která spojí Smíchov, Radlice a budovanou čtvrť Smíchov City, která vzniká mezi nádražím a Na Knížecí.