Článek
Specializovaná firma přestříkává středové dělicí i okrajové vodicí bílé čáry od července do konce listopadu, plošné vodorovné dopravní značení obnovuje už od června, uvedlo Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) na svých stránkách. ŘSZK je příspěvkovou organizací kraje, na obnovu značení dá letos 6,5 milionu korun.
„Pro řidiče je to někdy nepříjemné, když se setkají s mechanismy a skupinou pracovníků, kteří obnovují vodorovné dopravní značení. Ale jsou to nutné práce na údržbě silniční sítě pro zajištění větší bezpečnosti provozu. Prosíme motoristy o ohleduplnost, snížení rychlosti a zvýšenou pozornost,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
ŘSZK nechá letos obnovit také přechody pro chodce nebo šipky a označení jízdních pruhů před křižovatkami. Dělicí čáry se dělají na silnicích s větším dopravním významem, jde o všechny silnice druhé třídy a zhruba 30 procent silnic třetí třídy. Z asi 1760 kilometrů krajských silnic má středovou dělicí čáru 912 kilometrů silnic.
„V roce 2001, když byly silnice druhé a třetí třídy převedeny ze státu do vlastnictví krajů, mělo v našem kraji dělicí čáru jen 436 kilometrů těchto silnic,“ uvedlo ŘSZK.
U vodorovného dopravního značení se používají dvě hlavní technologie, nástřik reflexní barvou, nebo pokládka vrstvy trvanlivého plastu. „Nástřiky barvou na přechodech pro chodce musíme obnovovat každý rok, dopravní stíny a šipky vydrží zpravidla tři roky. Plast je trvanlivější - jeho obnova je potřebná obvykle po pěti letech,“ uvedl provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka.