Článek
Ve Strašnicích mají začít platit 5. října a v Malešicích 2. listopadu. Za první auto lidé stejně jako v zónách ve zbytku Prahy zaplatí 1 200 korun ročně, druhé vyjde na 7 000 korun.
Projekt zón radní městské části schválili začátkem března, následně mohli obyvatelé posílat svoje připomínky, které radnice částečně nebo zcela zapracovala. Pražská rada, která o změnách systému zón rozhoduje, rozšíření do Prahy 10 potvrdila začátkem června. Od poloviny července si obyvatelé desáté městské části mohli koupit parkovací kartu, a to buď přes internet, nebo osobně v budově radnice.
Radnice zóny zavádí s odůvodněním, že Praha 10 je obklopena městskými částmi, kde už fungují, a parkující auta se přesouvají na její území. Do systému se dosud zapojila Praha 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 16 a 22. První regulace parkování začala v 80. letech, takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1.
„Městská část Praha-Letňany připravuje zavedení takzvaných modrých zón, a to v souvislosti s informacemi od zástupců Prahy 9, kteří o urychleném zavedení modrých zón mluvili již před více než půlrokem,“ sdělil nedávno radní pro dopravu a životní prostředí Prahy 18 Stanislav Nekolný (ANO).
Podle Lidije Erlebachové z tiskového oddělení radnice Prahy 18 chtějí letňanští radní zavedením zón chránit obyvatele městské části před parkujícími ze Středočeského kraje. „Jakmile by na Proseku a na Střížkově byly zavedeny zóny, tak Letňany by byly posledním ostrůvkem této části Prahy, kde by modré zóny nebyly. Parkování v Letňanech by tak bylo peklo,“ řekla k tomu dnes spolupracovnice radnice.
Zóny placeného stání by v Praze 18 mohly platit od 1. ledna 2021. Termín je zatím předběžný. Technické podrobnosti se teď řeší, dodala Erlebachová.