Článek
Příslušnou novelu drážního zákona a dalších souvisejících zákonů musí ještě posoudit Senát a podepsat prezident. Nyní si cestující musí kupovat v případě přestupů mezi vlaky různých dopravců více jízdenek.
Zákon zachovává možnost, aby si dopravci prodávali i svoje jízdenky, musí však akceptovat jízdenky jednotného tarifu. V první fázi – tedy od prosince příštího roku – zatím půjde pouze o vlaky, které jsou v závazku veřejné služby.
Anketa
Zda budou dopravci uznávat jízdenky i ve vlacích, které neobjednává stát, záleží na nich. Podle dostupných informací ale mají zájem do systému zapojit i nejvytíženější trať v tuzemsku, mezi Prahou a Ostravskem. Jedna jízdenka by pak měla platit pro vlaky RegioJetu a Leo Expressu, ale i pendolina Českých drah z Prahy do Ostravy.
Sněmovna současně schválila i možnost snazšího kácení dřevin kolem tratí i možnost nařídit spojování vlaků různých dopravců. Rozhodla o přejmenování Správy železniční dopravní cesty na Správu železnic.