Hlavní obsah

Ve třídě měly vydýchaný vzduch už po 18 minutách. Jak zlepšit prostředí v českých školách?

Špatné prostředí v českých školách jde zlepšit.Video: Seznam Zprávy

Prostředí v českých školách je často alarmujicí. Špatný vzduch, nedostatečné osvětlení, nevyhovující akustika nebo teplota vzduchu ve třídách. Situaci sleduje Česká rada pro šetrné budovy. A školám radí, jak situaci zlepšit pomocí úprav nebo rekonstrukcí prostoru.

Článek

„Je potřeba si uvědomit, že v budovách trávíme až devadesát procent svého času a kvalita prostředí nás velice výrazně ovlivňuje,“ říká ředitelka České rady pro šetrné budovy Simona Kalvoda.

I to byl impulz ke spuštění projektu, kdy se zkoumalo vnitřní prostředí v budovách škol. Zapojily se do něj dvě školy a výsledky testů prostředí byly alarmující.

„Při měření koncentrace oxidu uhličitého došlo k překročení limitu už po osmnácti minutách od začátku výuky. To znamená, že děti přišly do školy, začaly se učit a za 18 minut měly vydýcháno. A pak tam tráví ještě dalších 6 hodin,“ říká Simona Kalvoda.

Problém je také v akustice ve třídách a s tím spojený problém s velkým hlukem. Během projektu v jedné třídě naměřili úroveň hluku 82 decibelů. Což je jen o dva decibely méně než hluk z motorové pily.

Jak situaci řešit, co v budovách změnit a vylepšit? A jak dopadla vzorová třída upravená Českou radou pro šetrné budovy? Podívejte se na celý rozhovor ve videu nad článkem.

Rozhovor je součástí pořadu Rodinka, který vysíláme na Televizi Seznam každý všední den od 9:00.

Návod k naladění Televize Seznam najdete zde.

Související témata:
Zdravé

Doporučované