Hlavní obsah

„Ve škole se to neseká, ale nejde podvádět.“ Jak hodnotí děti návrat do lavic

Foto: Seznam Zprávy

Co je lepší na výuce doma a co ve škole?

„Moc se mi po všech stýskalo a dokonce i po klucích.“ „Ve škole se to neseká“, ale „musíme nosit roušku“. Čtvrťáci ze základní školy ve Vlachově Březí zhodnotili, jak se těšili do školy, ale i co se jim líbilo na distanční výuce.

Článek

Celý první stupeň se konečně alespoň na prvních pár dní opět vrátil do školy. Během dvou týdnů rotační výuky se v lavicích vystřídaly obě skupiny žáků. Třeba třeťáci, čtvrťáci a páťáci nebyli ve škole čtyři měsíce v kuse.

Hlasy učitelů, rodičů, ředitelů nebo odborníků k návratu zaznívají v médiích často. Seznam Zprávy ale protentokrát zajímal pouze názor dětí. Alespoň malou sondu nabízí čtvrťáci ze ZŠ Profesora Josefa Brože z Vlachova Březí, kteří své názory na distanční a prezenční výuku popsali nebo nakreslili po návratu do třídy.

Čtvrťačka Lada to zhodnotila jednoduše: „Ve škole se to neseká“, zatímco doma „se to někdy seká“. Technické problémy provázejí distanční výuku od počátku, a i když se velká část dětí i díky výpůjčkám ze školy může připojovat do on-line hodin, k ideálu to má daleko. A děti to vidí jako jeden z hlavních problémů. Prostě počítače, tablety a mobily nestíhají a internetové připojení neunese vždy celou třídu v živém vysílání.

„Ve škole mě to víc baví,“ píše Kristýna, „a víc se toho naučím“.

To ale neznamená, že všechno na distanční výuce bylo špatně.

„Doma nemusíme mít roušky,“ líbí se Karolíně. Obecně dětem daleko více vadí ochrana úst a nosu než testování, proti tomu se ohradil jen jediný čtvrťák.

Škola v pyžamu

Celkově je prostě doma všechno pohodlnější a poklidnější. Včetně takových drobností jako je třeba polstrování.

„Mám měkkou židli,“ oceňuje Jarda svou domácí pracovnu.

„Můžeme jít na WC, kdy chceme,“ doplňuje Karolína. Ta se nebojí prásknout na sebe ale i další výhodu domácího vyučování.

„Doma můžeme podvádět, ale ve škole ne,“ dodává.

„Líbí se mi, že máme v pondělí školu v pyžamu a někdy třeba i Harry Potter školu, a to mě moc baví,“ píše Markéta, že i distanční výuka má svá pozitiva a může být zábavná.

Naopak nikdy nemůže nahradit kolektiv, setkávání a kamarádství. To nejvíce dětem chybí, a hlavně proto se zpátky do třídy těšily.

„Moc se mi po všech stýskalo a dokonce i po klucích, který pořád řvou, dělají naschvály, perou se, dělají blbosti atd.,“ dodává Markéta.

„Můžu být s kamarády a paní učitelkou,“ píše Karolína.

A to je alespoň malé pozitivum na distanční výuce. Ukázalo se, že děti do školy povětšinou skutečně chodí rády a stýskalo se jim nejen po spolužácích, ale i učitelích.

„Líbí se mi, že jsem skoro pořád s Laduš, a že jsem konečně s tou nejlepší paní učitelkou,“ těší Markét.

Doporučované