Článek
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto spustila v Mladé Boleslavi výrobu baterií pro hybridní vozy svého mateřského koncernu Volkswagen. Baterie se budou používat pro všechny značky koncernu.
Počáteční výrobní kapacita činí 150 tisíc kusů ročně.
Hlavní výrobní závod Škodovky tak vstoupil oficiálně do éry elektromobility, na kterou VW vsadil miliardové investice.
Vysokonapěťové baterie z Mladé Boleslavi budou pohánět plug-in hybridy koncernu Volkswagen. Baterie se budou používat například v modelu Škoda Superb iV, jehož výroba bude zahájena v září 2019 v závodě v Kvasinách.
Anketa
Linka na baterie se stavěla dva roky a automobilku stála přes 25 milionů eur. Pracují zde dvě stovky zaměstnanců, ale také 13 robotů o nosnosti od 210 do 500 kilogramů. Zajišťují transport mimořádně těžkých nebo objemných dílů nebo sešroubovávají víka na bateriové moduly.
Do roku 2025 by chtěla automobilka VW nabízet 10 elektrifikovaných typů vozů. Kromě stávajících modelů začne vyrábět i nové, například sériovou verzi současné studie Vision E, která by měla disponovat pohonem na bázi platformy MEB, což je modulární koncernová stavebnice pro elektromobily. „Představíme ho v roce 2020 v domově Škody, zde v Mladé Boleslavi,” ujistil loni šéf automobilky Bernhard Maier.