Článek
Práce jsou rozložené do tří let, hotovo tak bude až v příštím roce. Obnova včetně rekonstrukce sítí a dostavby kanalizace a vodovodu přijde bez DPH na 75 milionů korun. Práce postupují podle harmonogramu. „Poslední část první etapy - asfalty, se chýlí ke konci, jsou položené obrubníky, už na konci ledna se začalo dělat na části třetí etapy, od hřbitova směrem na Hartu jsou položené inženýrské sítě, je tam už vodovod i příprava na veřejné osvětlení a v části nad přejezdem je položená i nová kanalizace. Už se všechno připravuje na to, aby se stavba mohla posunout směrem dolů,“ popsal postup prací frýdlantský starosta Dan Ramzer (ODS).
Zrekonstruované jsou železniční přejezdy, stavbu ale podle Ramzera provázejí i komplikace. Kvůli demolici mostů bude třeba postavit provizorní lávku, aby stavbu nemuseli lidé složitě obcházet. „Nepodařilo se nám také dohodnout s majitelem o výkupu jednoho pozemku v části, kde měla být opěrná zeď. V těch místech bude proto zhruba na 30 metrech užší chodník,“ řekl starosta. Radnice byla podle něj ochotna dát do výkupu pozemku a výstavby nové opěrné zdi zhruba milion.
První etapa rekonstrukce by měla být hotová ještě v květnu tak, aby mohly plynule navázat práce na druhé etapě. Ta bude zahrnovat demolici a výstavbu dvou mostů a kompletní rekonstrukci komunikace včetně konstrukčních vrstev a inženýrských sítí od křižovatky s ulicí Míru po křižovatku s Jiráskovou. „V druhé etapě se bude pracovat i v úseku od železničního přejezdu po křižovatku s Horskou,“ doplnil Jan Syrůček z liberecké divize Metrostavu, která zakázku získala. Práce podle něj na jaře zkomplikovalo chladné počasí. „Děláme ale pro splnění plánu maximum, nechceme občanům dotčeným výstavbou této frekventované spojky komplikovat život déle než je nutné,“ dodal.
O rekonstrukci Kodešovy ulice, která patří ve Frýdlantu k frekventovaným tepnám, usilovalo město pět let. Stavbu financuje Frýdlant s Libereckým krajem a Frýdlantskou vodárenskou společností. Hotovo by mělo být na podzim příštího roku.