Článek
Čína je klíčovým zahraničním trhem pro automobilku Škoda Auto, takže nejnovější údaj čínského svazu výrobců automobilů CAAM nezní příznivě. Od ledna do listopadu se prodej aut v Číně snížil o 1,7 procenta na 25,4 milionu, a Čína je tak na cestě vykázat první celoroční pokles prodeje minimálně od roku 1990.
Čína je největším automobilovým trhem světa, takže klesající chuť tamních zákazníků kupovat nové vozy je nepříjemná pro mnohem víc automobilek než jen pro tu mladoboleslavskou.
Prodej aut se v Číně snížil už pátý měsíc za sebou a v každém z předchozích dvou měsíců až o téměř 12 procent. Slabé údaje o prodeji aut přicházejí v době, kdy hospodářský růst v zemi zpomaluje a ekonomiku poškozuje obchodní válka se Spojenými státy.
Agentura Reuters v říjnu uvedla, že prodejce aut v Číně citelně zasáhlo zpomalení růstu ekonomiky. Prodejci z toho důvodu tlačí na vládu, aby sektor podpořila, a navrhují mimo jiné snížení prodejní daně u některých menších aut o 50 procent. Státní plánovací úřad ale jejich požadavky odmítl a uvedl, že zpomalení může z trhu dostat slabší hráče.
Prodej elektrických a hybridních vozů však zůstává vysoký. V listopadu se zvýšil o 37,6 procenta, poznamenala agentura Reuters.