Článek
Generální ředitel Ondrášovky Libor Duba argumentuje tím, že ve třech případech konkurence buď postupně ztmavovala odstín lahve, nebo rovou přišla s velmi podobným obalem. „Vnímáme, že to splňuje prvky nekalé soutěže, včetně vyvolávání nebezpečí záměny,” vysvětluje předmět žalob Duda.
Podle něj kopíruje konkurence záměrně obaly jejich úspěšných produktů, aby zmátla zákazníky v obchodech, kteří si je potom nevědomky kupují.
Mediální zástupce skupiny Karlovarské minerální vody Pavel Novák to odmítá. „Produkty Poděbradka a Hanácká kyselka tvoří jako celek zcela odlišné výrobky a žádný spotřebitel je nemůže zaměnit s jinými,” říká.
Tyto dvě skupiny - Ondrášovka a Karlovarské minerální vody, pod které kromě Hanácké a Poděbradky patří i Mattoni nebo Magnesia, se o barvu lahve navíc nesoudí poprvé.
Jak dopadl předchozí spor nebo jak přesně vypadají lahve, kvůli kterým přistály u soudu žaloby, se podívejte ve videu v úvodu článku.