Článek
Na opětovné otevření od pondělí v souvislosti s rozvolňováním vládních opatření proti šíření koronaviru se těší. Problémy i díky předchozím zkušenostem s otevřením za určitých podmínek neočekávají. ČTK to řekli zástupci oslovených provozů.
Prodejna Triexpert se specializuje na triatlonové sporty. V Brně nabízí k vyzkoušení běžecký trenažér, díky kterému odborníci zákazníkovi poradí s výběrem bot. I když lidé v uplynulých měsících nakupovali on-line, tuto službu využít nemohli. „Objem prodejů přes internet se v době uzavření zvýšil, avšak absence specializovaného poradenství, kdy ke každému zákazníkovi přistupujeme individuálně a pomůžeme mu vybrat z párů bot, které reflektují jeho techniku, váhu a podobně, je velkou nevýhodou. Činnost našeho obchodu je úzce spojena s osobním přístupem,“ řekli za prodejnu Miloš Brichta a Barbora Cichá.
V Triexpertu nyní především uklízejí, naskladňují letní zboží a plánují organizační věci. Přebytek zimního sortimentu i díky slevovým akcím nemají. „Těšíme se, že se znovu rozběhnou běžecké tréninky pro veřejnost i firmy. Stejně tak na seriál závodů Triexpert cup, který je v Brně velice populární, a zajišťujeme celý chod akce, kterou každoročně navštíví stovky lidí,“ dodali.
Na zákazníky se už zhruba dva týdny připravují také zaměstnanci obchodu Insportline. „Musíme uklidit zimní brusle a boby a vystavit nové produkty, kola a kolečkové brusle, vše přecenit a také celkově prodejnu zvelebit. Fungovali jsme jako výdej, a tak část prodejny zabíral sklad, abychom měli co nejvíce produktů dostupných,“ uvedl manažer brněnské prodejny Jakub Sonnek.
I když si lidé v době uzavření prodejny objednávali přes internet, nějaké zimní zboží zůstalo. Podle Sonnka to však není problém, protože firma nepatří k těm, které neustále vytvářejí nové kolekce. Davy lidí v pondělí i s ohledem na možnost nákupu přes internet neočekává. „Myslím, že přijdou především zákazníci, kteří si chtějí vyzkoušet nějaké větší stroje, jako rotopedy nebo běžecké pásy. Těšíme se, že jim budeme moct poradit z očí do očí a nebudeme vše řešit přes telefon. V plném proudu je i cyklosezona. Výrobci nestíhají a prodlužují se doby dodání. Kdo nesehnal kolo dosud, bude to mít v následujících měsících těžké. Po kolech je velký hlad,“ dodal Sonnek.
Společnost Sportisimo zaznamenala v uplynulých měsících zájem především o kolečkové brusle, boty na běhání nebo zboží určené pro domácí cvičení. „Teď s příchodem jara zase pozorujeme zesílený trend nákupů turistického oblečení a vybavení. Je vidět, že se Češi na jarní výletování opravdu těší. V souvislosti s uzavřením máme vyšší neprodané zásoby například u sjezdových lyží. Nejsou to nicméně potíže, které ovlivní nabídku pro zákazníky nebo naše služby,“ řekl ředitel marketingu Zdeněk Morávek.