Hlavní obsah

V příměstských vlacích CityElephant v Praze bude nově wi-fi

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Cestující v příměstských vlacích pražské integrované dopravy se ve vozech CityElephant dočkají připojení k internetu prostřednictvím wi-fi, přibudou zásuvky na dobíjení laptopů a mobilních telefonů a upraveno bude ovládání dveří.

Článek

Vyměněny budou podlahové krytiny a sedačky dostanou nové čalounění. Úpravy se dočká všech 70 vlaků CityElephant, které v PID jezdí. ČTK to dnes sdělil Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje PID. Vlaky provozují České dráhy (ČD). Podle dopravce budou náklady na vybavení u každého vlaku v řádu nižších jednotek milionů korun.

„Wi-fi je nyní vybaveno deset souprav a instalace do dalších bude postupně pokračovat v průběhu celého roku, aby nebyla omezena disponibilita těchto velmi intenzivně využívaných jednotek. Do konce roku tak plánujeme vybavit všech 70 pražských souprav,“ uvedl ředitel regionálního obchodního centra ČD v Praze Jakub Goliáš.

Kromě wi-fi budou ve vlacích průběžně doplňovány zásuvky na 230 V pro dobíjení mobilních telefonů či notebooků. Další změnou bude otevírání dveří, kdy se vnitřní ovládací tlačítka přemístí z rámu dveří přímo na jejich křídla. Doplněny budou o předvolby, což umožní cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku. Dosud museli mačkat tlačítko až po zastavení vlaku. Nové budou informační displeje, vyměněny podlahové krytiny a sedadla dostanou nové čalounění. Úpravy jsou již provedeny na 12 vlacích.

Mluvčí Českých drah Robert Pagan ČTK řekl, že modernizace dalších vlaků bude pokračovat postupně během celého roku. Práce by měly postupovat tak, aby nenarušily provoz spojů, kde dráhy City Elefanty využívají. Vedle těchto vlaků dráhy provozují ještě 12 jednotek City Elefant v Moravskoslezském kraji. Podle Pagana je v plánu vybavit posléze i tyto vlaky.

PID zahrnuje městskou hromadnou dopravu v Praze a veřejnou dopravu ve Středočeském kraji. Vedle městských a příměstských autobusů, tramvají, metra a vlaků zahrnuje také některé přívozy nebo lanovku na Petřín. Systém je rozdělený na několik pásem a cestující pak platí za dopravu podle toho, kolika pásmy po cestě projíždí. Pražská i středočeská veřejná doprava se řídí jednotnými tarify.

Doporučované