Článek
Podjezd, na který město získalo maximální dotaci 85 procent, o rozměrech zhruba tři krát tři metry vede pod železniční tratí. Cyklisté ho však budou moci využít až po dokončení navazující cyklostezky. Ta spojí přerovskou Velkou Dlážku s předměstskou Hranickou ulicí. Její náklady se odhadují na více než 14 milionů korun. Stavba vyřeší komplikace s přejížděním pod podjezdem, jež musejí nyní cyklisté absolvovat.
„V současné době pokračuje výběrové řízení na dodavatele, ten by mohl zahájit práce letos v červnu a na zhotovení budou mít dělníci 165 dnů, takže do konce roku by už stezka mohla sloužit,“ uvedla mluvčí radnice Lenka Chalupová.
Nová trasa má být dlouhá 166 metrů a je řešena ve dvou pruzích o celkové šířce tři metry. Do Předmostí povede právě nově vybudovaným tubusem. Součástí výstavby je vybudování osvětlení cyklostezky pomocí LED svítidel a terénní úpravy včetně osázení stromky.
Stavbu tubusu město plánovalo osm let, příležitost k ní dala nakonec rekonstrukce samotné železniční tratě. Podjezd za 13,3 milionu zařadila Správa železnic, která v těchto místech trať rekonstruuje, do projektové dokumentace. Stavbu hradilo město, díky dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury vyšla investice město jen na dva miliony.