Článek
Hranaté tramvaje typu T6 z pražské továrny ČKD navázaly na legendární model T3 ze 60. let minulého století, nikdy se ale nedočkaly jeho slávy ani rozšíření.
Tramvaje T6A5 budou jezdit od 08:00 do 18:00 v intervalu 15 minut na lince 4 ze Smíchovského nádraží na Čechovo náměstí. V 18:15 všech šest tramvají vyrazí ze Smíchovského nádraží na cestu Prahou. Pojedou po trase Anděl , Újezd, Malostranská a přes Chotkovy sady na Špejchar, kde si je lidé budou moci vyfotit. V 19:00 se vydají na svoji poslední jízdu do domovských vozoven. Podnik si po dnešku ponechá dvě tramvaje T6A5, které bude nasazovat na turistických retrolinkách.
Když v polovině 90. let DPP přebíral první z celkem 150 vozů T6A5, znamenalo to pro cestující výrazné zlepšení. Dočkali se například modernějšího interiéru jako polstrovaných sedaček (později se kapacita sezení zvýšila o třetinu, když se na pravé straně vozu začala dodávat dvě sedadla vedle sebe) nebo výkonnějšího větrání. Změnil se také způsob vytápění, místo vyhřívaných sedaček jako měla T3 bylo řešeno průduchy ve stěně vozu u podlahy.
Nejviditelnější změnu znamenal vnější tvar, místo oblých tvarů typu T3 přišly hranaté linie. Design byl poplatný éře vzniku a v době, kdy dopravní podniky ve světě hromadně zaváděly nízkopodlažní modely, do nich museli cestující nadále nastupovat po několika schodech. První pasažéry svezly v Praze v listopadu 1995.
Už před Prahou se tramvaje T6A5 objevily v Bratislavě (1991) a Košicích (1992), prvním českým dopravním podnikem, který typ převzal, se pak stal v roce 1994 ten ostravský. Pátým městem, které „té šestky“ koupilo jako nové, bylo Brno. Do moravské metropole nakonec zamířila i značná část z vozů, jež vyřadil DPP. Ještě na jaře 2019 bylo v provozu v pražských ulicích na 30 kusů T6A5.
Na rozdíl od „té trojek“ - ale i oboustranných kloubových „ká té osmiček“ - se pražské vozy T6A5 nikdy nedočkaly rekonstrukce, i kvůli tomu se jejich služba v hlavním městě nachýlila ke konci. DPP k jejich vyřazení mohl dovolit díky tomu, že disponuje jak zásobou rekonstruovaných T3 (přes 380 kusů), tak moderním vysokokapacitním nízkopodlažním typem 15T (firma jich nakoupila 250). Dále má skoro pět desítek modernizovaných KT8 a přes 50 nízkopodlažních 14T.