Článek
Výstavba je součástí celkové proměny Smíchovského nádraží. V následujících letech zde má vzniknout nová čtvrť, pracovně označovaná jako „Smíchov City” s bytovými domy, kancelářskými prostory či školou. A to až pro 3 300 nových obyvatel.
Autobusové nádraží Na Knížecí se má přesunout na střechu současného Smíchovského nádraží a uvolnit místo pro náměstí s parkem, které propojí starý a nový Smíchov.
Bude se jednat o komplexní terminál pod jednou střechou, kde denně nastoupí a vystoupí 250 tisíc lidí. Kromě propojení všech druhů hromadné dopravy, tedy tramvají, metra, autobusů i vlaků, ale i osobní automobilové dopravy, přemýšlejí architekti i o možnosti napojení na vodní dopravu na Vltavě.
Nový dopravní uzel na Smíchově má být vybudován do roku 2023 a stát by měl až miliardu korun. Hlavním investorem je společnost Sekyra Group.
A jak by mělo nové nádraží vypadat? Na jednom místě se bude nacházet nádraží, metro i autobusový terminál. Obě chátrající stanoviště, jak autobusové stanoviště Na Knížecí, tak Smíchovské nádraží, tak dostanou nový kabát. Tisíce lidí navíc aktuálně trápí chybějící záchytná parkoviště a špatné přestupní vazby mezi jednotlivými druhy dopravy.
Nový obří dopravní terminál se má stát jihozápadní branou do metropole. IPR plánuje projekt budovat po etapách, v rámci té první vznikne nedaleko tunelu Mrázovka záchytné parkoviště pro tisíc aut.
Možnou podobu nového nádraží vytvořil pro IPR ateliér A69 – architekti. Prostor nad kolejištěm vlakového nádraží ve vizualizaci využil pro zajíždění městských i příměstských autobusů. Tím se tak úplně vyklidí autobusové stanoviště Na Knížecí i v Nádražní ulici.
Zástupci architektů a IPR svou studii představili veřejnosti ve čtvrtek. Náhledy jsou k dispozici na webových stránkách IPR.