Článek
Celosvětově oblíbený koncept pop-up studií se zatím v České republice prakticky nevyskytoval. To se rozhodl změnit švédský obchodní řetězec s nábytkem, který jeden takový otevřel v samém centru Prahy – na Václavském náměstí. Obchod, který by měl být otevřen dva roky, funguje jako showroom zboží, primárně obývacích pokojů. Návštěvníci zde ale zároveň mohou nakoupit bytové dekorace, občerstvit se v kavárně, či se jen tak setkat s přáteli.
Fenomém pop-up storů je rozšířen hlavně v USA, Kanadě, Velké Británii a Austrálii. Obchody se otevírají hlavně provozovatelé e-shopů, kterým se provoz klasické, kamenné prodejny nevyplatí. Název pochází z angličtiny, jeho významem je „vyskakovat“. Z toho vyplývá, že obchody se z ničeho nic objeví, „vyskočí“ na netradičním místě a fungují zde jen po omezenou dobu.