Článek
Tím, že pražský taxikářský hegemon pohltil menší firmu, zároveň končí taxikaření Radima Jančury. Narozdíl od autobusů a vlaků se mu na tento trh nepovedlo vstoupit se společností, která by byla životaschopná.
„K tomu bychom potřebovali alespoň pět set až šest set řidičů, a to se nám nedařilo nabrat. Věděli totiž, že u nás nebudou moci okrádat zákazníky ani stát,” okomentoval svůj konec v taxibyznysu Jančura.
Tisícihlavé Taxi Praha výhodu úspor z rozsahu má a tudíž jeho ředitel Milan Štědra považuje akvizici za smysluplnou. I přestože Tick Tack v letech 2014 a 2015 prodělal dohromady 138 milionů korun. Čerstvější výsledky firma nezveřejnila. Cenu transakce ani jedna ze stran neuvedla.
Jančura si myslí, že konsolidace trhu bude pokračovat. Zejména proto, aby taxislužby dovedly čelit výzvám, jaké pro ně představuje například (podle českých zákonů nelegální) alternativa Uber.
„Menší se budou muset spojovat s většími. Vzniknou maximálně dvě taxislužby, které se budou snažit udržet klientelu nejen cenou, ale i kvalitou,” dodává brněnský podnikatel.
Co o situaci míní šéf Taxi Praha Štědra i jak hodnotí své neúspěšné angažmá u taxíků Jančura, se podívejte ve videu v úvodu článku.