Článek
Loni v Česku vzniklo 31 her. Nadále převládaly hry pro PC a herní konzole s podílem 67 procent. Vývoji pro mobilní platformy se věnovalo 61 procent firem. Digitální distribuce her výrazně rostla a převýšila distribuci na externích nosičích. Vyplývá to ze studie české počítačové hry, kterou prezentovali zástupci Asociace českých herních vývojářů na tiskové konferenci.
Jedním z loni vydaných herních titulů je Beat Saber od společnosti Beat Games, který v současnosti vede na poli her pro virtuální realitu. Během půl roku se stala nejprodávanější hrou v tomto segmentu všech dob.
Nejúspěšnějšími českými herními tituly podle dosavadního počtu prodaných kusů jsou Euro Truck Simulator 2 (výrobcem je společnost SCS Software, prodáno 6,5 milionu kusů), Machinarium (Amanita Design, pět milionů kusů), Mafia 3 (Hangar 13, pět milionů kusů), Arma 3 (Bohemia Interactive Studio) a DayZ (Bohemia Interactive Studio).
Primárním zdrojem financování tvorby her jsou vlastní peníze firem. Celkem 56 procent firem je ze 100 procent financováno z vlastních zdrojů, necelá čtvrtina obdržela investici a 12 procent nefinanční podporu.
Na rozdíl od filmového průmyslu chybí herním vývojářům státní podpora. Firmy by uvítaly zejména exportní podporu, podporu výzkumného zázemí i podporu samotného vývoje her. Samostatnou kapitolou je podpora vzdělávání. Podle Daniela Vávry z Warhorse Studios by cestou byla například podpora uznatelnosti stáží a větší propojení praxe s výukou nebo otevření nových vhodných oborů pro přípravu herních tvůrců.
V Česku je 76 firem, které se zabývají vývojem počítačových her. Počet lidí pracujících na vývoji her se loni pohyboval kolem 1 500, přitom přes 60 % herních firem chybí zaměstnanci. Nedostatek lidí herní společnosti odhadují na nejméně 15 procent.