Článek
Provozovatel jej připravil jako hlavní atrakci letošní letní sezony, řekla mluvčí Aqualandu Moravia Karolína Křenková. Turistickému ruchu, který letos silně utrpěl koronavirovou pandemií, se snaží pomáhat i Centrála cestovního ruchu jižní Moravy a některé samosprávy. Například znojemská připravila kampaň Znojmo Zadax.
Řada turistických cílů se snaží propagovat více a jinak než v předchozích letech. Provozovatelé dělají i cílené akce, aby si vylepšili tržby po téměř třech měsících, kdy byli bez příjmů.
Aqualand Moravia například láká návštěvníky i na nižší cenu při zakoupení vstupenky on-line. Lidé mají navíc jistotu, že se do areálu dostanou, protože jeho kapacita je stále omezená vládními opatřeními, s otevřením letního areálu s nejdelším tobogánem se však proti současnému stavu zvětší. „Tobogán měří 242 metrů a jezdí se na něm i do kopce“ řekla Křenková. Akvapark je v posledních letech nejnavštěvovanějším turistickým cílem v kraji, loni do něj přijelo přes 800 000 lidí, velkou část tvoří i Rakušané a Slováci.
Podpořit místní podnikatele žijící z turistického ruchu se rozhodlo vedení znojemské radnice. V kampani Znojmo Zadax se spojili hoteliéři, restauratéři a poskytovatelé různých služeb, které lze najít na webu Znojemské Besedy. Když u nich lidé utratí minimální požadovanou částku, mohou si pak vybrat, na jakou znojemskou památku se půjdou podívat zadarmo.
Naopak lidé, kteří měli léto spojené s festivaly či koncerty pod širým nebem, musejí počkat většinou až do příštího roku. Na konci června se neuskuteční Mezinárodní folklorní festival Strážnice, 4. července nebude Slavkov Open, kde měla hrát kapela Lucie či Markéta Irglová, u Tasova na Hodonínsku nebude Beseda u bigbítu. Naopak například Divadlo Bolka Polívky bude hrát na letní scéně, a to v Brně na Biskupském dvoře, ve Slavkově a v Mikulově. V Brně se uskuteční i Letní shakespearovské slavnosti.