Článek
Obyčejně vypadající člun, ale při dosažení vyšší rychlosti vzlétne nad hladinu řeky nebo otevřeného moře a létá rychlostí až 28 km/h.
Vodní taxi je navíc pro zákazníky ekologickou variantou – jezdí čistě na elektřinu. Na jedno nabití baterie vydrží v provozu kolem 90 až 120 minut. Stroj se průběžně dobíjí vždy na nástupních a výstupních stanovištích.
Start-up SeaBubbles kromě elektrických člunů vyvíjí také pohyblivé dobíjecí doky a přístavní mola. Elektřinu by plovoucí doky získávaly ze solárních panelů, větrných turbín a zpracováním kinetické energie vody.
Start-up SeaBubbles už funguje několik let, v pondělí ale konečně na francouzské řece Seině zahájil zkušební jízdy vznášejících se taxíků.
Oficiálně by služba mohla být spuštěna už na jaře v roce 2020. Společnost dodává, že by své služby chtěla během 5 let rozšířit až do 50 světových metropolí.
Starosta Paříže ale podotýká, že nejprve společnost musí splnit veškeré stanovené podmínky.
Například v Paříži je povolena maximální rychlost motorových člunů 12 km/h v centru města, 18 km/h na okruhu kolem centra. Podobné limity se týkají i dalších metropolí.
Ve chvíli, kdy se člun dostane do vzduchu, jeho stabilitu má na starost systém senzorů s názvem Octopus. Brání tak člunu v kolébání se na vodních vlnách.
Už v loňském květnu společnost spustila možnost předobjednávek vodních taxíků. Desítky z nich už znají své majitele.